×
تنظیمات ویجت
خانه
ENGLISH
پنجشنبه, ۰۲ بهمن, ۱۳۹۹
آ
+
آ
-
darkblue
Light Grey
Grey
Brown
Teal
Indigo
Red
دانشجویان
کارکنان
هیاتعلمی
افراد کمتوان
دانشگاهها
مخترعین و صاحبان ایده
کسب و کار
خانه
پرسشنامه ارزیابی درسنامه های قرآنی و حدیثی
پرسشنامه ارزیابی درسنامه های قرآنی و حدیثی
لطفاً خطاهای زیر را رفع نمائید:
0
استاد گرامی باسلام و احترام؛ مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور، با هدف تحول و تعالي نظام توليد علم و تربيت نيروي انساني قرآني متناسب با نیاز کنونی جامعه اسلامی و بر اساس وظايف محوله در منشور توسعه فرهنگ قرآني، بازنگري و تجميع برنامههاي درسي دوره كارشناسي رشته علوم قرآن و حديث را در دستور کار قرار داد. درسنامه پیشرو گامي در ارتقاي محتوا و انسجام دروني این رشته با تدوين متون درسي مناسب براي دروس و سرفصلهاي مربوط است كه بیگمان از نقص و نارسایی مبرّا نيست. امید است اين درسنامه مورد عنايت استادان ارجمند قرار گیرد و با پاسخگویی دقیق و درج پیشنهادها و نقد و نظرهای سازنده خود، اين مركز را در رفع کاستیهای آن همراهي كنند.
1
2
نام و نام خانوادگی :
*
3
محل خدمت :
*
4
مرتبه علمی :
*
5
تلفن تماس :
*
6
شماره همراه :
*
7
پست الکترونیکی :
*
8
رشته تحصيلي:
*
9
جنسیت :
*
زن
مرد
10
11
عنوان درسنامه :
*
یک عنوان انتخاب نمایید
تاریخ کتابت قرآن و قرائات (تاريخ قرآن)
اصول و مقدمات تفسیر
تاریخ استشراق و سیر تحول مطالعات قرآنی در غرب
تفسیر ساختاری قرآن کریم
روش های تفسیری
جریان شناسی مطالعات قرآنی معاصر
روشها و شیوه های تدبر در قرآن
زبان قرآن
علوم بلاغی و زیبا شناختی قرآن1
علوم بلاغی و زیبا شناختی قرآن2
علوم قرآنی1 (وحی و نزول)
علوم قرآنی2(اعجاز، تحریف ناپذیری)
علوم قرآنی3 (مکی و مدنی، اسباب نزول، محکم و متشابه، نسخ)
علوم قرآنی4 ( دلالت های قران کریم)
کتابشناسی و ماخذشناسی علوم اسلامی با تکیه بر مطالعات قرآن و حدیث
معناشناسی1
معناشناسی2
مفردات قرآن
مهارتهای آموزش و ترویج قرآن
روش شناسی مطالعات قرآنی و حدیثی بینا رشته ای
مراکز پژوهشی قرآن و حدیث ایران و جهان
رابطه قرآن و سنت
رایانه و فضای مجازی
هندسه دانشهای قرآنی و حدیثی
آیین ویرایش متون علمی
فقه الحدیث1
جریان شناسی مطالعات حدیثی معاصر
آشنایی با صحیفه سجادیه، ادعیه و زیارات ماثوره
مشکل الحدیث
اختلاف الحدیث
آشنایی با رجال
آیین نگارش متون علمی
کتابخانه دیجیتالی
رجال کاربردی با تکیه بر سندشناسی
شناخت نهج البلاغه
فقه الحدیث2
مبانی شناخت حدیث از دیدگاه فریقین
فقه الحدیث 4
فقه الحدیث 3
توثیق و تضعیف
تحقیق موضوعی در حدیث
12
13
الف) کاربرد و ضرورت تالیف:
14
1) آیا درسنامه ديگري با عنوان مشابه در زبان فارسی وجود دارد؟
*
آری
خیر
15
لطفا نام ببرید
*
16
17
2) آیا این درسنامه نسبت به مشابه خود جامعتر، مفیدتر و به روزتر است؟
*
کاملا مخالف
مخالف
نظری ندارم
موافق
کاملا موافق
18
19
ب) ساختاردرسنامه :
20
1) آیا محتوا با عنوان درسنامه و عناوین فصلها تناسب دارد؟
*
کاملا مخالف
مخالف
نظری ندارم
موافق
کاملا موافق
21
22
2) آیا فهرست درسنامه بهطور جامع و آسان دستیابی به محتوا را میسر میکند؟
*
کاملا مخالف
مخالف
نظری ندارم
موافق
کاملا موافق
23
24
3) آیا مؤلف هدف خود را در مقدمه يا پیشگفتار بیان کرده است
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
25
26
4) آیا فصلبندی، پاراگرافبندی و مطابقت و تناسب عنوان فصلها با مطالب آن به خوبی صورت گرفته است؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
27
28
5) آیا توالی و نظم منطقی فصلها و ربط بین آنها رعایت شده است؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
29
30
6) آیا مؤلف از ابزارهای علمی(جداول، نمودارها، واژهنامه، فهرست اعلام و...)به تناسب موضوع استفاده کرده است؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
31
32
7) چنانچه از ابزارهای علمی بهره جسته، آیا هماهنگ با موضوع و دارای کیفیت لازم است؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
33
34
8) آیا مؤلف به صورت دقیق و مناسب ارجاعات لازم را انجام داده است؟(درون متنی، پانوشت یا پینوشت)
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
35
36
9) آیا طرح جلد و صفحه آرایی درسنامه مناسب است؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
37
38
ج) محتوا:
39
1) آیا موضوع درسنامه ، بهروز، علمی و مورد نیاز جامعه است؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
40
41
2) آیا محتوا متناسب با موضوع، بهروز است و نوآوری در آن وجود دارد؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
42
43
3) آیا درسنامه برای شرح و بسط موضوع وکلیات مطرحشده در مقدمه، جامع و مانع است؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
44
45
4) آیا منابع درسنامه ، معتبر، کافی و بهروز است؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
46
47
5) آیا درسنامه را تصنيفي(مبتني بر تحلیل و ديدگاههاي مؤلف)و نه گردآوری صرف(ازمنابع و متون ديگر) مي دانيد؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
48
49
6) آیا مؤلف از نظریههای علمی، شواهد و آزمایشهای مناسب استفاده کرده است؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
50
51
7) آیا مؤلف درطرح و پردازش یافتههای خود و دیگران موفق بوده است؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
52
53
8) آیا مؤلف دراستناد و نقل قول از منابع و مآخذ، امانتدار و دارای دقت لازم است؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
54
55
ه) شیوایی نثر و سهولت درک مطلب:
56
1) آیا نثر درسنامه روان و قابل فهم است؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
57
58
2) آیا مولف دستور زبان و آیین نگارش فارسی را رعایت کرده است؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
59
60
3) آیا معادلیابی برای اصطلاحات بیگانه صورت گرفته است؟
*
كاملا مخالف
مخالف
نظري ندارم
موافق
كاملا موافق
61
62
4) درصورت نیاز چه ویرایشی را برای این درسنامه پیشنهاد میکنید؟
*
علمی
ادبي
علمی ادبی
63
64
د) نظركلي درباره درسنامه:
*
در مجموع آن را مناسب مي دانم
به اصلاحات كلي نياز دارد
به اصلاحات جزيي نياز دارد
در مجموع آن را مناسب نمي دانم
65
66
ه)نظرات و پيشنهادات:
*
67
کد امنیتی
ثبت فرم